2015. 4. 19. 11:00

[패턴영어] I will + 동사원형 + as long as I can.

 

 

 

1) Pattern Talk


I will + 동사원형 + as long as I can.
내가 최대한 ~할게.

 

I will wait as long as I can.
내가 최대한 기다릴게.

 

I will read as long as I can.
내가 최대한 읽을게.

 

I will listen  as long as I can.
내가 최대한 들을게.

 

I will hold out as long as I can.
내가 최대한 버텨볼게.

 

I will chow down as long as I can.
내가 최대한 먹을게.

 

 

 

2) Role Play

 

A : This buttet is very pricey.

이 뷔페는 정말 비싸다.

 

B : I will chow down as long as I can.

내가 먹을 수 있는 만큼 먹을 거야.

 

A : Too bad we can't get a doggy bag.

싸갈 수가 없어서 아쉽네.